کد خبر: ۷۱۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

تصاویر| جشن یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین

اخیرا جشن یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین در استادیوم ملی پکن با پرچم‌های سرخ برگزار شد.
تصاویر| جشن یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین مدال‌هایی را به اعضای وفادار حزب اعطا کرد و خواستار دنباله‌روی آنان از مارکسیسم شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در سخنرانی خود پس از برگزاری مراسم در استادیوم المپیک پکن در شب دوشنبه بر پیشرفت اقتصادی و از دید او سیاسی چین پس از اصلاحات ۴۰ سال گذشته اشاره کرد.

"شی" در سخنرانی خود گفت: "همه رفقای حزب باید ایمان‌شان به مارکسیسم و سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی به عنوان هدف زندگی را حفظ کنند".

جشن‌ها روز پنجشنبه در میدان "تیان آنمن" به پایان رسید. شی ۹ سال است که ریاست حزب را برعهده دارد و قدرتمندترین حاکم چین از زمان مائو به این سو محسوب می‌شود.

حزب کمونیست چین در سال ۱۹۴۹ میلادی در میانه جنگ‌های داخلی در آن کشور تاسیس شد.

همانند مائو، برای "شی" نیز محدودیت زمانی برای ریاست بر حزب وجود ندارد. او اکنون ۶۸ ساله است و احتمالا سال‌های سال در ریاست حزب باقی خواهد ماند.

"شی جین پینگ" علاوه بر سرکوب هرگونه مخالفت سیاسی در داخل، کارزار مبارزه با فساد اداری و سیاست خارجی سرسختانه‌ای را در پیش گرفته که قصد دارد از طریق آن دریای چین جنوبی را کنترل کند، تایوان را بترساند تا کنترل پکن را بپذیرد و در همراهی با روسیه نفوذ ایالات متحده در مسائل بین المللی را به چالش کشد.

همچنین "شی جین پینگ" در سخنرانی خود به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست آن کشور دشمنان‌اش را به شکسته شدن سر و خونریزی تهدید کرده است.

او که در میدان "تیان آنمن" در پکن سخنرانی می کرد، گفت که به دنبال اعتراضات رخ داده در سال 2019 میلادی علیه دولت هنگ گنگ، این دولت چین بود که نظم را دوباره در آنجا برقرار ساخت.

او همچنین از عزم جدی دولت چین برای تحت انقیاد درآوردن منطقه خودمختار تایوان تخت نظارت پکن خبر داد.

شی جین پینگ این موضوع را تحت عنوان عزم و اراده مردم چین برای دفاع از تمامیت ارضی و تحقق اتحاد مجدد کامل چین بیان کرد.

"شی" در این سخنرانی گفت: "کسانی که در برابر دیوار آهنین 1.4 میلیارد نفری مردم چین مقاومت کنند با سر شکسته و خونریزی مواجه خواهند شد".

او گفت حزب کمونیست هرگز از مردم آن کشور جدا نخواهد شد. ما مردمی با اعتماد به نقس قوی و احساس غرور هستیم. هرگز در گذشته، در حال و یا در آینده ملت دیگری را مورد ستم، آزار و اذیت و بردگی قرار نداده و نخواهیم داد و همزمان مردم چین مطلقا اجازه نخواهند داد که هیچ نیروی خارجی‌ای ما را مورد آزار و اذیت و تحت فشار قرار دهد یا به بردگی بکشد".

حزب کمونیست چین هم اکنون ۹۵ میلیون عضو دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین